Введение во храм Пресвятой Богородицы


ГлавнаяПраздникиВведение во храм Пресвятой Богородицы

Малая и Великая вечерняТолкования паремийУтреняЛитургия

Вход во храм Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии


На Литургии,

Блаженна от канона, песнь 3-я, 4-го гласа, и 6-я, 1-го гласа, на 8.

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Невестокраситель днесь явися, красный Девы храм и чертог, прием одушевленный чертог Божий, Чистую, и Непорочную, и Светлейшую всея твари.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Давид предначиная ликование, играет и ликовствует с нами, и Царицу зовет Тя украшену Пречистая, предстоящу Всечистая в храме Царю и Богу.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Из неяже преступление произыде древле роду человеческому, из Тоя исправление и нетление процвете, Богородица днесь приводима в дом Божий.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Играют ангельская воинства, и всех человек множество, и пред лицем Пречистая предтекут Твоим днесь свещеносицы зовуще, величествия Твоя в дому Божии.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Празднуим вернии праздник духовный Матере Божия, воспевающе благочестно: есть бо святейша небесных умов.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Песньми духовными восхвалим вернии Матерь Света: яко днесь нам явися предходящи в храм Божий.

Слава: Отец, и Сын, и Дух Правый, Триипостасная Единице, и Неразделимая Троице, помилуй покланяющияся Божественней державе Твоей.

И ныне: Во чреве Твоем вмещен Невместимый всеми, Богомати, быв, из Тебе произыде Пречистая, сугуб естеством Бог и Человек.

По входе тропарь праздника. Слава, и ныне, кондак.

Прокимен, глас 3, песнь Богородицы: Величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем. Стих: Яко призре на смирение рабы Своея: се бо отныне ублажат Мя вси роди.

Апостол ко Евреем, зачало 320. [Евр. 9, 1—7.]

Братие, имеяше первая скиниа оправдания службы, святое же людское.

Братья, первый завет имел постановление о Богослужении и святилище земное:

Скиниа бо сооружена бысть первая, в нейже светильник, и трапеза, и предложение хлебов, яже глаголется Святая.

ибо устроена была скиния первая, в которой был светильник, и трапеза, и предложение хлебов, и которая называется Святое.

По вторей же завесе скиния глаголемая, Святая святых,

За второю же завесою была скиния, называемая Святое святых,

злату имущи кадильницу, и ковчег завета окован всюду златом, в немже стамна злата имущая манну, и жезл Ааронов прозябший, и скрижали завета.

имевшая золотую кадильницу и обложенный со всех сторон золотом ковчег завета, где были золотой сосуд с манною, жезл Ааронов расцветший и скрижали завета,

Превышше же eго херувими славы, осеняющии oлтарь: о нихже несть ныне глаголати подробну.

а над ним херувимы славы, осеняющие очистилище; о чем не нужно теперь говорить подробно.

Сим же тако устроeным, в первую убо скинию выну вхождаху священницы, службы совершающе:

При таком устройстве, в первую скинию всегда входят священники совершать Богослужение;

во вторую же eдиною в лето eдин архиерей, не без крове, юже приносит за себе, и о людских невежествиих.

а во вторую — однажды в год один только первосвященник, не без крови, которую приносит за себя и за грехи неведения народа.

Аллилуиа, глас 8: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое. Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии.

Евангелие Луки, зачало 54. [Лк. 10, 38—42; 11, 27—28.]

Во время оно, вниде Иисус в весь некую: жена же некая именем Марфа прият Его в дом свой.

Во время оно, пришел Иисус в одно селение; здесь женщина, именем Марфа, приняла Его в дом свой;

И сестра ей бе нарицаемая Мариа, яже и седши при ногу Иисусову слышаше слово Его.

у ней была сестра, именем Мария, которая села у ног Иисуса и слушала слово Его.

Марфа же молвяше о мнозе службе, ставши же рече: Господи, не брежеши ли, яко сестра моя едину мя остави служити? рцы убо ей, да ми поможет.

Марфа же заботилась о большом угощении, и подошедши сказала: Господи! или Тебе нужды нет, что сестра моя одну меня оставила служить? скажи ей, чтобы помогла мне.

Отвещав же Иисус, рече ей: Марфо, Марфо, печешися и молвиши о мнозе:

Иисус же сказал ей в ответ: Марфа! Марфа! ты заботишься и суетишься о многом,

едино же есть на потребу: Мариа же благую часть избра, яже не отымется от нея.

А одно только нужно. Мария же избрала благую часть, которая не отнимется у нее.

Бысть же егда глаголаше сия, воздвигши некая жена глас от народа, рече Ему: блажено чрево носившее Тя, и сосца яже еси ссал.

Когда же Он говорил это, одна женщина, возвысивши голос из народа, сказала Ему: блаженно чрево, носившее Тебя, и сосцы, Тебя питавшие!

Он же рече: темже убо блажени слышащие слово Божие, и храняще е.

А Он сказал: блаженны слышащие слово Божие и соблюдающие его.

Причастен: Чашу спасения прииму:

Малая и Великая вечерняТолкования паремийУтреняЛитургия