На правах рекламы:

• Памятники на могилу здесь.

   

Благовещение Пресвятой Богородицы


ГлавнаяПраздникиБлаговещение

В этот день...Вечерня и ПовечериеУтреняЛитургия

Благовещение в субботу святаго и праведнаго Лазаря


На Утрени,

на Бог Господь, тропарь праздника, глас 4:

Днесь спасения нашего главизна, и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает, и Гавриил благодать благовествует, темже и мы с ним Богородице возопиим: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою. [Дважды.]

Слава, Лазаря, глас 1:

Общее воскресение прежде Твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря Христе Боже. Темже и мы яко отроцы победы знамения носяще, Тебе победителю смерти вопием: осанна в вышних, благословен Грядый во имя Господне.

И ныне, праздника: Днесь спасения нашего главизна:

По 1-й кафисме, седален Триоди, глас 1:
Подобен: К
амени запечатану:

Ущедрив Марфины и Мариины слезы, отвалити камень от гроба повелел еси Христе Боже, воскресил еси возгласив мертваго, мира Жизнодавче, Собою уверяя воскресение. Слава силе Твоей Спасе: слава власти Твоей: слава словом вся Составившему. [Дважды.]

Слава, и ныне, праздника. Глас 1.
Подобен: Г
роб Твой:

Великий воевода невещественных Ангел, во град Назарет представ, Царя возвещает Тебе, Пречистая, веков и Господа, Радуйся, глаголя Тебе, благословенная Марие. Непостижимое и несказанное чудо, человеков обновление.

И чтение о Лазаре.

По 2-й кафисме, седален Триоди, глас 5:
Подобен: С
обезначальное Слово:

Источник премудрости и предведения, во Вифанию пришед, с Марфою сущих вопрошал еси: где положисте, рек, друга, Лазаря? Егоже ради прослезив Благоутробне, четверодневна мертва воскресил еси гласом Твоим Человеколюбче и Щедрый, яко Жизнодавец и Господь. [Дважды.]

Слава, и ныне, праздника. Глас 3.
Подобен: К
расоте девства:

Днесь вся тварь радуется, яко еже радуйся, Тебе глаголет архангел, Благословенная, Честная и Пречистая Мати Христа Бога. Днесь омрачается змиино шатание: клятвы бо праотчи разрешается соуз. Темже и непрестанно вопием Ти: радуйся, обрадованная.

И чтение о праведном Лазаре, или праздника.

Таже полиелей, и седален праздника. Глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

Гавриил с Небесе, еже радуйся, зовет Честней, яко зачнет во чреве Превечнаго Бога, словом концы составльшаго. Темже Мариам отвещаваше: безмужна есмь и как рожду Сына: безсеменное рождение кто виде? И сказуя глаголаше ангел Богородице и Деве: найдет на Тя Дух Святый и сила Вышняго осенит Тя.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже:

Послан бысть Гавриил к Деве Марии, и возвести Ей неизглаголанную радость, яко безсеменно зачнет и не истлевает. Родиши бо Сына, Превечнаго Бога, и спасет люди Своя от грех их: и свидетельствует Пославый мя вопити Тебе благословенная, еже радуйся: Дева родиши, и по рождестве паки пребудеши Дева.

И чтение праздника.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4: Благовестите день от дне спасение Бога нашего. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви, вся земля. Всякое дыхание:

Евангелие от Луки, зачало 4. [Лк. I, 39 – 49, 56.]

Воставши же Мариам во дни тыя, иде в горняя со тщанием, во град Иудов:

Вставши же Мария во дни сии, с поспешностью пошла в нагорную страну, в город Иудин,

И вниде в дом Захариин и целова Елисавет.

И вошла в дом Захарии, и приветствовала Елисавету.

И бысть яко услыша Елисавет целование Мариино, взыграся младенец во чреве ея: и исполнися Духа Свята Елисавет,

Когда Елисавета услышала приветствие Марии, взыграл младенец во чреве ее; и Елисавета исполнилась Святого Духа,

И возопи гласом велиим, и рече: благословена Ты в женах, и благословен плод чрева Твоего:

И воскликнула громким голосом, и сказала: благословена Ты между женами, и благословен плод чрева Твоего!

И откуду мне сие, да приидет Мати Господа моего ко мне?

И откуда это мне, что пришла Матерь Господа моего ко мне?

Се бо, яко бысть глас целования Твоего во ушию моею, взыграся младенец радощами во чреве моем:

Ибо, когда голос приветствия Твоего дошел до слуха моего, взыграл младенец радостно во чреве моем;

И блаженна Веровавшая, яко будет совершение глаголанным Ей от Господа.

И блаженна Уверовавшая, потому что совершится сказанное Ей от Господа.

И рече Мариам: величит душа Моя Господа,

И сказала Мария: величит душа Моя Господа,

И возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем:

И возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моем,

Яко призре на смирение рабы Своея: се бо, отныне ублажат Мя вси роди:

Что призрел Он на смирение рабы Своей; ибо отныне будут ублажать Меня все роды;

Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его.

Что сотворил Мне величие Сильный, и свято имя Его.

Пребысть же Мариам с нею яко три месяцы и возвратися в дом свой.

Пребыла же Мария с нею около трех месяцев и возвратилась в дом свой.

Воскресение Христово видевше: и псалом 50.

Стихира праздника, глас 2. Самогласна:

Благовествует Гавриил Благодатней днесь: радуйся, Неневестная Мати, и Неискусобрачная. Не удивляйся странному моему зраку, ни ужасайся, архангел бо eсмь. Змий прельсти Eву иногда: ныне же благовествую Тебе радость, и пребудеши нетленна, и родиши Господа, Пречистая.

Канон праздника со ирмосом на 6, и святаго Лазаря, оба канона на 8. Такожде и четверопеснца.

Канон, творение кир Феофана, егоже краегранесие по алфавиту, до 8-й песни. Глас 4.

Песнь 1.

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся Тоя чудеса.

Да поет Тебе, Владычице, движа свирель духовную, Давид праотец Твой: послушай Дщи радованнаго гласа от ангела, радость бо возвещает Тебе неизглаголанную.

Ангел возопи: Вопию Тебе, веселяся, приклони ухо Твое, и вонми ми, Божие возвещающу безсеменное зачатие, обрела бо еси благодать пред Богом, еяже никогдаже обрете другая, Всечистая.

Богородица рече: Да разумею, ангеле, твоих глагол силу, како будет, еже рекл еси? Глаголи явственнейше. Како зачну Дева сущи Отроковица? Како же и Мати буду Зиждителя Моего?

Ангел возопи: Лестно мя вещати помышляеши, яко мню, и радуюся, зря Твое утверждение. Дерзай, Владычице, Богу бо хотящу, удобь скончаются и преславная.

Канон святаго Лазаря, творение господина Феофана. Глас 8.

Ирмос: Поим Господеви проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко един славно прославися.

Лазаря умершаго, манием Божественным воскресил еси, яко Создатель сый, и живота сокровище Человеколюбче.

Словом четверодневнаго Лазаря возгласил еси Безсмертне, темнообразное адово разрушив крепостию царство.

Всем пребожественнаго познание Божества показал еси, из мертвых возставив четверодневнаго Лазаря Владыко.

Днесь Вифаниа предвозвещает воскресение Христа Жизнодавца, востанием Лазаревым ликовствующи.

Другий канон, творение Иоанна монаха. Глас 8.

Ирмос: Воду прошед:

Прежде от не сущих привед всяческую тварь, и ведый сердечная сокровища предглаголеши яко Владыка учеником Лазарево успение.

Человека естеством осуществовавыйся Христе от Девы, Лазарево ты погребение навыкнути вопрошал еси яко человек, не неведый яко Бог, идеже лежаше.

Слава: Уверяя Слове Твое воскресение, воистинну яко от сна, любимаго воскресил еси уже смердяща, четверодневна мертвеца от гроба.

И ныне, Богородичен: Чини Тя ангел и человек, безневестная Мати, хвалят непрестанно: Создателя бо сих якоже Младенца, во объятиих Твоих носила еси.

Катавасиа: Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Песнь 3.

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия духовно утверди, в Божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Богородица рече: Оскуде князь от Иуды, время наста прочее, в неже явится языков Надежда, Христос. Ты же, како Сего рожду Дева сущи, скажи?

Ангел возопи: Ищеши от мене уведети Дево, образ зачатия Твоего, но той несказанен есть, Дух же Святый зиждительною силою осенив Тя совершит.

Богородица рече: Моя прамати приемши разум змиин, пищи Божественныя изгнана бысть, темже и Аз боюся целования страннаго твоего, стыдящися поползновения.

Ангел возопи: Божий предстатель послан есмь, Божественный поведати Тебе совет. Что мене боишися, Всенепорочная, паче Тебе боящагося? Что благоговееши мне, Владычице, Тебе честно благоговеющему?

Иный.

Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Два предлагая действа Твоя, показал еси существ Спасе сугубство: Бог бо еси и человек.

Бездна сый разума, Ты вопрошаеши: где положися мертвый? Хотя воскресити Животодавче лежащаго.

Места преходяй яко быв человек, явился еси описан, исполняя всяческая, яко Бог неописанный.

Лазаря воздвигл еси Божественным Христе глаголом: и мене многими прегрешеньми умерша возстави, молюся.

Иный.

Ирмос: Небеснаго круга:

Представ Ты гробу чудотворче Господи, в Вифании над Лазарем прослезился еси, законом естества, плоть Твою уверяя, Иисусе Боже мой, юже восприял еси.

Мариин плач Ты абие утолил еси Спасе, и Марфе показуя самовластное. Ты бо воскресение, Ты и живот, якоже рекл еси: истина бо еси, и всех Господь.

Слава: Обвитаго укройми любимаго Лазаря Господи, от ада темнаго исхитил еси Ты, словом Твоим всемощным смерти разверг заклепы же и царствия.

И ныне: Вселился еси в Деву плотски Господи, явился еси человеком, якоже леть бе видену Тебе быти: Юже и показал еси яко истинную Богородицу, и верных помощницу, едине Человеколюбче.

Катавасиа: Небеснаго круга верхотворче Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Кондак, глас 2.
Подобен: В
ышних ища:

Всех радость Христос, истина, свет, живот, и мира воскресение, сущим на земли явися Своею благостию, и бысть образ воскресения, всем подая Божественное оставление.

Икос: Учеником Создатель всех предвеща, глаголя: братия и знаемии, наш друг успе, сими предглаголя и уча, яко вся веси, яко Создатель всех. Идем убо, и увидим странное погребение, и рыдание Мариино, и Лазарев гроб узрим: тамо бо хощу чудодействовати, совершая Креста предначинание, и всем подая Божественное оставление.

Седален, глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

Вкупе предстасте Христу Лазареве сестре, и слезяще горце, и плачуще его, реша Ему: Господи, умре Лазарь. Он же яко Бог не неведый погребания, вопрошаше яко человек: где положисте его? И приступив ко гробу, возглашаше четверодневнаго Лазаря. Он же абие воста, и покланяшеся Воскресившему.

Слава, и ныне, глас 8.
Подобен: С
вирелей пастырских:

Слово Божие на землю ныне сниде, ангел предста, вопия Деве: радуйся, Благословенная, Яже печатию Едина сохраншися, во утробе приемши Предвечнаго Слова и Господа, да от прелести спасет, яко Бог, род человеческий.

Песнь 4.

Ирмос: Седяй в славе, на Престоле Божества, на облаце легце, прииде Иисус Пребожественый, нетленною дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Богородица рече: Священную некую Деву раждающую, слышах пророка, древле Еммануила прорекша. Хощу же разумети, како Божества растворение, естество человеческое претерпит?

Ангел возопи: Явила есть купина, неопальна пребывши, приемши пламень, обрадованная Всепетая, на Тебе таинства преславное: по рождестве бо пребудеши Чистая Приснодева.

Богородица рече: Освещаемь сиянием Бога Вседержителя, истины проповедниче, глаголи Гаврииле истиннейшая: како нетленне бывши чистоте Моей, Слова рожду, с плотию Безплотнаго?

Ангел возопи: Со страхом Тебе, яко раб Госпоже предстою, с боязнию Отроковице, ныне смотрити стыждуся Тебе. Яко бо дождь на руно снидет на Тя Слово Отчее, яко благоволи.

Иный.

Ирмос: Услышах Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.

Не пособника требуяй, но смотрения совершаяй неизреченное, моляся возставил еси мертва, четверодневнаго Всесильне.

Отцу соприсносущное Слово, и Бог прежде зримый, ныне яко человек молится, молитвы всех Приемляй.

Глас Твой разруши Спасе смертную всю силу, основания же адова Божественною Твоею силою поколебашася.

Богородичен: Деву воспоим, яко по рождестве Деву пребывшую, и рождшую Христа Бога, от прелести мир избавльшаго.

Иный.

Ирмос: Ты моя крепость Господи:

Ты яко пастырь исхитил еси Христе человека, растлевша уже четверодневна, Зиждителю, от волка лютаго воистинну и всеядца: яко всесилен же и Господь, сим проявляя всемирную славу, Твоего ныне тридневнаго востания.

Тя жизнь видяще сущии с Марфою Христе, вопияху: аще бы был еси зде Господи, просвещение всех и жизнь, отнюд не бы умерл, мертв не явился бы Лазарь. Жизнь же умерших, Ты Человеколюбче сый, в радость плач их прелагаеши.

Слава: Тя источника боятся Господи бездны, Тебе работают воды всяческия: Тебе трепещут Христе вереи адовы, и заклепы державою Твоею разрушаются, Лазарю воскресшу из мертвых гласом Твоим, всесильне Спасе Человеколюбче.

Богородичен: Ты верным похвала еси Безневестная, Ты предстательство, Ты и прибежище христианом, стена и пристанище: к Сыну бо Твоему моления приносиши Всенепорочная, и спасаеши от бед, верою и любовию Богородицу Чистую Тя ведущия.

Катавасиа: Ты моя крепость Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив, тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава Человеколюбче.

Песнь 5.

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Богородица рече: Разумети не могу твоих словес известия: чудеса бо быша множицею, Божественною силою чудодействуема, знамения и образы законнии, роди же дева неискусомужне никогдаже.

Ангел возопи: Дивит Всенепорочная, и странно бо чудо Твое, Едина бо Ты всех Царя приимеши во утробе воплощаема, и Тя прообразуют пророческая речения, гадания и законнии образы.

Богородица рече: Всеми Невместимый, и всеми Невидимый, како Сей может во чреве Девиче вселитися, еже Сам созда? Како же и зачну Бога Слова, собезначальна Отцу и Духу?

Ангел возопи: К Твоему праотцу Давиду обещався посадити от плода Твоего чрева, на престоле царства его. Иаковлю Тя доброту, едину избра в словесное селение.

Иный.

Ирмос: Вскую мя отринул еси:

Представ Лазареву гробу Человеколюбче, сего призвал еси, и жизнь подал еси: яко жизнь сый безсмертная человеком всем, яко Бог будущее прообразуя яве воскресение.

Связан ногама Лазарь хождаше, чудо в чудесех: ибо болий явися возбраняющаго укрепляяй и Христос: Егоже слову вся раболепно служат, яко Богу и Владыце работающа.

Мертва смердяща Лазаря воздвигнувый Христе четверодневна, возстави мя умерша ныне грехи моими, и положена в рове, и темней сени смертней, и яко благоутробен избави и спаси мя.

Иный, ирмос тойже.

Отцу славу подая, яко не богопротивный был еси моляся, предстоящий уверяя народ Долготерпеливе, и благодарение Твоему Отцу принося, повелением воздвизаеши Лазаря.

О гласа Боговещаннаго, и Божественныя силы, Спасе державы Твоея! Еюже адова врата всеядныя смерти сокрушил еси: но исхити мя от страстей моих, якоже прежде четверодневна Твоего друга Лазаря.

Слава: Молитвами Лазаря, Марфы же и Марии, нас сподоби зрителей быти Креста и страстей Твоих Господи, и светоносицы дней и царицы воскресения Твоего Человеколюбче.

И ныне, Богородичен: Матернее дерзновение к Сыну Твоему имущи Пречистая, сроднаго промышления о нас не презри, молимся, яко Тя едину христиане ко Владыце умилостивление благоприятное предлагаем.

Катавасиа: Вскую мя отринул еси, от лица Твоего Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих, пути моя направи, молюся.

Песнь 6.

Ирмос: Возопи прообразуя погребение тридневное, пророк Иона в ките Богу моляся: от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.

Богородица рече: Глагол твоих, Гаврииле, глас радованен приемши, веселия Божественнаго исполнихся: радость бо поведаеши и веселие возвещаеши безконечное.

Ангел возопи: Тебе дадеся радость, Богомати Божественная, Тебе, еже радуйся, вся тварь вопиет, Богоневесто: Ты бо едина Мати Сына Божия пронаречеся Чистая.

Богородица рече: Евы Мною ныне да упразднится осуждение, да воздастся Мною долг днесь, Мною заимствование древнее да дастся преисполнено.

Ангел возопи: Обещася Бог Аврааму праотцу, благословити в семене его языком, Чистая, Тобою же конец обещание приемлет днесь.

Отселе начинается четверопеснец господина Космы.

Ирмос: Иону в ките Господи единаго вселил еси: мене же связаннаго мрежами вражиями, яко от тли онаго, спаси.

Любовь Тебе в Вифанию Господи отведе к Лазарю, и сего уже смердяща воскресил еси яко Бог, и от уз адовых спасл еси.

Марфа убо отчаяшеся Лазаря, яко виде четверодневна, Христос же истлевшаго воскреси яко Бог, и к жизни престави глаголом.

Иный, Иоанна монаха. Глас тойже.

Ирмос: Очисти мя Спасе:

Бог сый истинный, Лазарево ведал еси успение, и сие учеником Твоим провозвестил еси, уверяя Владыко Божества Своего неопредельное действо.

Плотию описан сый Неописанный, в Вифанию пришед, яко человек Владыко слезиши над Лазарем, яко Бог же хотя воскрешаеши четверодневнаго.

Катавасиа: Очисти мя Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Кондак, глас 8.

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Икос: Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: Радуйся, Еюже радость возсияет: радуйся, Еюже клятва исчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание: радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы: радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище: радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, звездо, являющая Солнце: радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь: радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся, Невесто Неневестная.

И чтение.

Песнь7.

Ирмос: Не послужиша твари богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Богородица рече: Свет невещественный поведая, в вещественне телеси совокупляемь, за милосердие многое, светлое Благовещение, Божественная проповедания, ныне взываеши Ми: благословен, Всечистая, Плод Твоего чрева.

Ангел возопи: Радуйся, Владычице Дево, радуйся Пречистая, радуйся, приятелище Божие, радуйся свещниче Света, Адамово воззвание, Евы избавление, горо святая, преявственное священие и чертог безсмертия.

Богородица рече: Душу очисти, и тело освяти, Церковь сотвори Мя вместительну Бога, скинию Богоукрашену, одушевлен храм наитием Пресвятаго Духа, и Жизни Чистую Матерь.

Ангел возопи: Яко многосветлую свещу, и Богоделанен чертог, вижу Тя ныне яко злат кивот, закона Подателя приими, Богоневесто, благоизволившаго человеческое избавити Тобою тленное существо.

Иный.

Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно, и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси Господи Боже во веки.

Прослезився яко человек Щедре, воскресил еси яко Бог сущаго во гробе, и разрешся от ада Лазарь взываше: благословен еси Господи Боже во веки.

Изыде повойми обвязан, пропасти ада же и тьмы убег Владычним словом, Лазарь взывая: благословен еси Господи Боже во веки.

Иный.

Ирмос: От Иудеи дошедше:

Над другом прослезився, Марфины Щедре слезы утолил еси, и страстию вольною отъял еси от лица людей Твоих всякую слезу: отец наших Боже благословен еси.

Живота сокровище, мертваго яко от сна Спасе воздвигл еси, и словом адову утробу расторгнув, воскресил еси поюща: отец наших Боже благословен еси.

Мертвеца смердяща, связана повойми, Владыко, воздвигнул еси, и мене связанаго пленицами прегрешений, возстави поюща: отец наших Боже благословен еси.

Катавасиа: От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша поюще: отцев Боже благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: Слыши Отроковице Дево Чистая, да речет убо Гавриил, совет Вышняго древний истинный: буди к приятию готова Божию, Тобою бо Невместимый с человеки поживе, тем и радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа.

Богородица рече: Ум всяк побеждается земных, отвеща Девица, ищущи, яже ми вещаеши, преславная: слышах твоя словеса, но боюся, ужасающися, да не лестию Мя, яко Еву, далече послеши от Бога, но обаче се вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Ангел возопи: Се Тебе недоуменное разрешится, глаголет к сим Гавриил, добре бо рекла еси, вещь неудобопостижна. Словесем Твоих устен повинующися прочее, не сумнися яко льсти, якоже вещи веруй. Аз бо радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Богородица рече: Закон сей от Бога есть человеком, Непорочная абие глаголет, от общия любве рождество происходит. Не вем супружника сласти всеконечно, како убо глаголеши, яко рожду? Боюся, еда лесть глаголеши. Но обаче се вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Ангел возопи: Глаголы, яже мне вещаеши, Чистая, ангел паки глаголет, обычая есть рождества человеков смертных. Истинно Бога Тебе обещаваю, паче слова же и смысла воплощаема, яко весть, из Тебе. Темже и радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Богородица рече: Являешимися Мне истины вещатель, рече Дева, радости бо общия пришел еси благовестник. Душу убо очистих с телом, и по глаголу твоему буди Мне, да вселится Бог в Мя, к Немуже вопию с тобою: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Иный.

Ирмос: Мусикийским органом согласующим, и людем безчисленным покланяющимся образу в Деире, три отроцы не повинувшеся, Господа воспеваху, и славословляху во вся веки.

Яко пастырь агнца взыскал еси, от волка лютаго губителя восхитив, растлевша обновил еси, поюща Тебе: пойте и превозносите во вся веки.

Яко человек гроба взыскал еси, мертваго яко Содетель воскресил еси, повелением Твоим Владычним: Егоже ад ужасеся, вопиюща Тебе: пойте и превозносите во вся веки.

Иный.

Ирмос: Царя небеснаго:

Вопрошаеши убо яко человек, яко Бог же воскрешаеши словом четверодневнаго. Темже Тя поем и превозносим во вся веки.

Тебе благоразумно Владыко, якоже должное Мариа приношает миро, воспевающи во вся веки.

Призываеши убо яко человек Отца, яко Бог же Лазаря воздвизаеши. Темже Тя поем Христе во веки.

Хвалим, благословим:

Катавасиа: Царя небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

На 9-й песни паки вжигают свещи братия.

Честнейшую не поем, но поем припев праздника: Благовествуй земле радость велию, хвалите небеса Божию славу. Таже ирмос: Яко одушевленному: Подобне и 2-й лик припев, и ирмос, и к прочим тропарем праздника тойже припев. К Триоди же канона глаголем припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Песнь 9.

Ирмос: Яко одушевленному Божию кивоту, да никакоже коснется рука скверных. Устне же верных, Богородице, немолчно, глас ангела воспевающе, с радостию да вопиют: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Паче смысла заченши Бога, естества обычая утаися, Отроковице, Ты бо в рождестве матерскаго избежала еси тленнаго естества и превышши сущи. Темже достойно слышиши: радуйся Благодатная Господь с Тобою.

Како точиши млеко, Дево Чистая? Не может изрещи язык землен. Странну бо естества показуеши вещь, законнаго рождества устав преходиши. Темже достойно слышиши: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Тайно во святых писаниих глаголася о Тебе, Мати Вышняго: лествицу бо древле Иаков Тя образующую видев, рече: степень Божия сия. Темже достойно слышиши: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Чудное священноявленному Моисею, купина и огнь показа чудо, ищай же конца в прехождении времен, во Отроковице Чистей рече, узрю. Ейже яко Богородице да речется: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Даниил Тя гору нарече мысленную, Родительницу же Божию Исаия, видит же яко руно Гедеон, Давид же священие глаголет, дверь же Тя ин. Гавриил же Ти взывает: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Иный.

Ирмос: Чистую славно почтим, людие Богородицу, огнь Божества приимшую во чреве неопально, песньми величаем.

Людие видевше ходяща мертвеца четверодневна, удивившеся чудеси, вопияху Избавителю, Бога Тя в песнех величающе.

Предуверяя славное востание Твое, о Спасе мой, мертва четверодневна, из ада свобождаеши Лазаря, песньми Тя величающа.

Иный.

Ирмос: Воистинну Богородицу:

Почитая Твоего Отца, и показуя, яко не богопротивен еси, молитву дееши Христе, самовластно воздвиг четверодневнаго.

Из гроба четверодневнаго Лазаря воздвизаеши, тридневнаго Христе Твоего востания, всеистинаго всем показуя сведетеля.

Ходиши, и слезиши, вещаеши же Спасе мой, человеческое показуя Твое действо: Божественное же являя, воздвизаеши Лазаря.

Содеял еси неизреченно, Владыко Спасе мой, по обою двою Твоею естеству, самовластною волею спасение мое.

Катавасиа: Воистинну Богородицу Тя исповедуем спасеннии Тобою Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.

Таже припев праздника, и ирмос: Яко одушевленному:

Посем: Свят Господь Бог наш, на глас 1.

Светилен праздника дважды.
Подобен: С
о ученики:

Ангельских сил архистратиг послан бысть от Бога Вседержителя к Чистей и Деве, благовестити странное и неизреченное чудо. Зане Бог, яко человек, из Нея младодействуется без семене, назидаяй весь человеческий род: людие, благовестите обновление мира.

Ин светилен.
Подобен: Ж
ены услышите:

Еже от века днесь познавается таинство Божие, Бог Слово, Сын Девы Марии, за милосердие бывает, и радость Благовещения Гавриил просвещавает. С нимже возопием Ей: радуйся, Мати Господня.

Слава и ныне, Лазаря.

Словом Твоим, Слове Божий, Лазарь ныне возскачет к житию паки потек, и с ветвьми людие Тя державне почитают, яко в конец погубиши ад смертию Твоею.

На хвалитех стихиры праздника:
Глас 1, подобен: Н
ебесных чинов:

С небесных кругов слетев Гавриил в Назарет, прииде к Деве Марии, вопия Eй: радуйся, зачнеши Сына, Адама древнейшаго Творца веков и Избавителя вопиющих Тебе: радуйся, Чистая.

Соприсносущное Слово пребезначальнаго Oтца, не разлучився горних, ныне предста дольним, ради крайняго благоутробия, милость прием, eже на ны поползновения и Адамову нищету восприем, вообразися в чуждее.

Гавриил Деве благовестие с небесе принес, вопияше: радуйся, зачнеши во чреве Твоем Тобою вместимаго, невместимаго же всеми: и рождающая явишися, от Oтца прежде денницы Возсиявшаго.

И святаго Лазаря, глас 1. Самогласны:

Воскресение и жизнь человеком сый Христе, гробу Лазареву предстал еси, уверяя нам два существа Твоя Долготерпеливе, яко Бог и человек от Чистыя Девы пришел еси. Якоже бо человек вопрошал еси: где погребеся? И якоже Бог воскресил еси живоносным мановением четверодневнаго.

Стих: Воскресни Господи Боже мой да вознесется рука Твоя: не забуди убогих Твоих до конца.

Лазаря умерша четверодневнаго воскресил еси из ада Христе, прежде Твоея смерти, потряс смертную державу, и единем любимым, всех человек провозвещаяй из тли свобождение. Темже покланяющеся Твоей всесильней власти вопием: благословен еси Спасе, помилуй нас.

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

Марфа и Мариа Спасу глаголасте: аще бы зде был еси Господи, не бы умерл Лазарь: Христос же воскресение усопших, сего уже четверодневнаго из мертвых воскреси: приидите вси вернии, Сему поклонимся грядущему во славе, спасти души наша.

Слава, глас 2:

Велие и преславное чудо совершися днесь, яко мертвеца четверодневнаго, из гроба Христос возгласив воздвиже, и друга призва: славословим Его яко преславна, да молитвами праведнаго Лазаря спасет души наша.

И ныне, глас тойже.

Еже от века таинство открывается днесъ, и Сын Божий, Сын Человечь бывает: да хуждшее восприем, подаст ми лучшее, солгася древле Адам, и бог возжелев быти не бысть: Человек бывает Бог, да бога Адама соделает. Да веселится тварь, да ликовствует eстество, яко архангел Деве со страхом предстоит, и eже радуйся приносит, печали сопротивное: за милосердие милости вочеловечивыйся, Боже наш, слава Тебе.

Славословие великое. Тропарь праздника, Слава и ныне: Общее воскресение: Ектении, и отпуст. И оглашение, и час 1-й в притворе. Тропарь прздника, Слава: Общее воскресение: И ныне, Богородичен часов. По Отче наш, кондак Лазаря. Сице тропари глаголем и на прочих часех: кондаки пременяем.

При часе же 2-м дне (8-й час утра – А.Р.), творим исхождение вне монастыря: возвращшеся же поем часы.

В этот день...Вечерня и ПовечериеУтреняЛитургия