Неделя святых праотцев


ГлавнаяПраздникиНеделя святых праотцев

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя святых праотцев


На Утрени,

на Бог Господь, тропарь воскресен, дважды, глас 2:

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества. Егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы небесныя взываху: Жизнодавче Христе Боже наш, слава Тебе.

Слава, и ныне, праотцев. Глас тойже.

Верою праотцы оправдал еси, от язык теми предобручивый Церковь, хвалятся в славе святии, яко от семене их есть плод благославен, без семене Рождшая Тя. Тех молитвами, Христе Боже, помилуй нас.

По 1-м стихословии, седальны воскресны, глас 2:

Благообразный Иосиф, с Древа снем пречистое Твое тело, плащаницею чистою обвив, и благоуханьми во гробе нове закрыв положи: но тридневен воскресл еси Господи, подая мирови велию милость.

Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

Мироносицам женам при гробе представ ангел вопияше: мира мертвым суть прилична, Христос же истления явися чуждь. Но возопийте: воскресе Господь, подая мирови велию милость.

Слава, и ныне, Богородичен: Препрославленна еси Богородице Дево, поем Тя: Крестом бо Сына Твоего низложися ад, и смерть умертвися, умерщвленнии востахом, и живота сподобихомся: рай восприяхом древнее наслаждение. Тем благодаряще, славословим яко державнаго Христа Бога нашего, и единаго Многомилостиваго.

По 2-м стихословии седальны, глас 2.

Камень гробный запечатати не возбранив, камень веры воскрес подал еси всем, Господи слава Тебе.

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

Учеников Твоих лик с мироносицами женами радуется согласно: общий бо праздник с ними празднуют {празднуем}, в славу и честь Твоего Воскресения. И теми вопием Ти, Человеколюбче Господи: людем Твоим подаждь велию милость.

Слава, и ныне, Богородичен: Преблагословенна еси Богородице Дево, Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, смерть умертвися, и мы ожихом. Тем воспевающе вопием: благословен Христос Бог благоволивый тако, слава Тебе.

И чтение. Таже полиелей, и тропари: Ангельский собор, и ипакои гласа, глас 2:

По страсти шедша во гроб жены, во еже помазати тело Твое Христе Боже, видеша ангелы во гробе, и ужасошася: глас бо слышаху от них, яко воскресе Господь, даруя мирови велию милость.

И праотцев седален. Глас 8:
Подобен: П
ремудрости:

Авраама, Исаака же и Иакова восхвалим вси песненно: Давида кроткаго, Иисуса, и дванадесять патриархи, купно с треми юношами, угасившими огненный пламень силою духовною: радуйтеся, вопиюще к ним, прелесть доблественне обличивше царя безумнаго, и Христу молитеся, согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память вашу. [Дважды.]

Слава, и ныне, Богородичен:

Благодарственное похваление должно, якоже вдовица оная два лепта, приношу Тебе, Владычице, о всех дарованиих Твоих: Ты бо явилася еси покров купно и помощь, напастей и скорбей присно мя изымающи. Темже яко от среды горящия пещи избавлься оскорбляющих мя, от сердца взываю Тебе: Богородице, помози ми, молящи Христа Бога, согрешений оставление дати мне, Тя бо имею надежду раб Твой.

Степенна, глас 2.

Антифон 1: Ихже стихи повторяюще поем:

На небо очи пущаю моего сердца, к Тебе Спасе, спаси мя Твоим осиянием.

Помилуй нас согрешающих Тебе много, на всякий час, о Христе мой, и даждь образ прежде конца покаятися Тебе.

Слава: Святому Духу, еже царствовати подобает, освящати, подвизати тварь: Бог бо есть, единосущен Отцу и Слову.

И ныне, тойже.

Антифон 2:

Аще не Господь бы был в нас, кто доволен цел сохранен быти от врага, купно и человекоубийцы?

Зубом их не предаждь Спасе, Твоего раба: ибо львовым образом на мя подвизаются врази мои.

Слава: Святому Духу живоначалие и честь: вся бо созданная, яко Бог сый силою {укрепляет,} соблюдает во Отце, Сыном же.

И ныне, тойже.

Антифон 3:

Надеющиися на Господа, уподобишася горе святей: иже никакоже движутся прилоги вражиими.

В беззаконии рук своих да не прострут божественне живущии: не оставляет бо Христос жезла на жребии Своем.

Слава: Святым Духом точится всяка премудрость: отсюду благодать апостолом, и страдальчествы венчаются мученицы, и пророцы зрят.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 2: Востани Господи Боже мой повелением, имже заповедал еси, и сонм людей обыдет Тя. Стих: Господи Боже мой на Тя уповах, спаси мя.

Всякое дыхание:

Евангелие воскресно 5, от Луки, зачало 113. [Лк. 24, 12—35.]

Во время оно, Петр востав тече ко гробу, и приник виде ризы едины лежаща, и отыде, в себе дивяся бывшему.

Во время оно, Петр, встав, побежал ко гробу и, наклонившись, увидел только пелены лежащие, и пошел назад, дивясь сам в себе происшедшему.

И се, два от них беста идуща в тойже день в весь, отстоящу стадий шестьдесят от Иерусалима, ейже имя Еммаус.

В тот же день двое из них шли в селение, отстоящее стадий на шестьдесят от Иерусалима, называемое Эммаус;

И та беседоваста к себе о всех сих приключшихся.

и разговаривали между собою о всех сих событиях.

И бысть беседующема има и совопрошающемася: и Сам Иисус приближися, идяше с нима.

И когда они разговаривали и рассуждали между собою, и Сам Иисус, приблизившись, пошел с ними.

Очи же ею держастеся, да Его не познаета.

Но глаза их были удержаны, так что они не узнали Его.

Рече же к нима: что суть словеса сия, о нихже стязаетася к себе идуща, и еста дряхла?

Он же сказал им: о чем это вы, идя, рассуждаете между собою, и отчего вы печальны?

Отвещав же един, емуже имя Клеопа, рече к Нему: Ты ли един пришлец еси во Иерусалим, и не уведе бывших в нем во дни сия?

Один из них, именем Клеопа, сказал Ему в ответ: неужели Ты один из пришедших в Иерусалим не знаешь о происшедшем в нем в эти дни?

И рече има: киих? Она же реста Ему: яже о Иисусе Назарянине, Иже бысть муж пророк, силен делом и словом пред Богом и всеми людьми:

И сказал им: о чем? Они сказали Ему: что было с Иисусом Назарянином, Который был пророк, сильный в деле и слове пред Богом и всем народом;

како предаша Его архиереи и князи наши на осуждение смерти, и распяша Его.

как предали Его первосвященники и начальники наши для осуждения на смерть и распяли Его.

Мы же надеяхомся, яко Сей есть хотя избавити Израиля: но и над всеми сими третий сей день имать днесь, отнелиже сия быша.

А мы надеялись было, что Он есть Тот, Который должен избавить Израиля; но со всем тем, уже третий день ныне, как это произошло.

Но и жены некия от нас ужасиша ны, бывшия рано у гроба:

Но и некоторые женщины из наших изумили нас: они были рано у гроба

и не обретше телесе Его, приидоша глаголюще, и явление ангел видевше, иже глаголют Его жива.

и не нашли тела Его и, придя, сказывали, что они видели и явление ангелов, которые говорят, что Он жив.

И идоша нецыи от нас ко гробу: и обретоша тако, якоже и жены реша, Самого же не видеша.

И пошли некоторые из наших ко гробу и нашли так, как и женщины говорили, но Его не видели.

И Той рече к нима: о несмысленная и косная сердцем, еже веровати о всех, яже глаголаша пророцы.

Тогда Он сказал им: о, несмысленные и медлительные сердцем, чтобы веровать всему, что предсказывали пророки!

Не сия ли подобаше пострадати Христу, и внити в славу Свою?

Не так ли надлежало пострадать Христу и войти в славу Свою?

И начен от Моисеа, и от всех пророк, сказаше има от всех Писаний, яже о Нем.

И, начав от Моисея, из всех пророков изъяснял им сказанное о Нем во всем Писании.

И приближишася в весь, в нюже идяста: и Той творяшеся далечайше ити.

И приблизились они к тому селению, в которое шли; и Он показывал им вид, что хочет идти далее.

И нуждаста Его, глаголюще: облязи с нама, яко к вечеру есть, и преклонился есть день. И вниде с нима облещи.

Но они удерживали Его, говоря: останься с нами, потому что день уже склонился к вечеру. И Он вошел и остался с ними.

И бысть яко возлеже с нима, и приим хлеб благослови, и преломив даяше има.

И когда Он возлежал с ними, то, взяв хлеб, благословил, преломил и подал им.

Онема же отверзостеся очи, и познаста Его: и Той невидимь бысть има.

Тогда открылись у них глаза, и они узнали Его. Но Он стал невидим для них.

И рекоста к себе: не сердце ли наю горя бе в наю, егда глаголаше нама на пути, и яко сказоваше нама Писания?

И они сказали друг другу: не горело ли в нас сердце наше, когда Он говорил нам на дороге и когда изъяснял нам Писание?

И воставша в той час, возвратистася во Иерусалим, и обретоста совокуплены единагонадесяте, и иже бяху с ними,

И, встав в тот же час, возвратились в Иерусалим и нашли вместе одиннадцать апостолов и бывших с ними,

глаголющих, яко воистинну воста Господь, и явися Симону.

которые говорили, что Господь истинно воскрес и явился Симону.

И та поведаста, яже быша на пути: и яко познася има в преломлении хлеба.

И они рассказывали о происшедшем на пути, и как Он был узнан ими в преломлении хлеба.

И прочая по ряду. Воскресение Христово: псалом 50.

Каноны три: воскресен со ирмосом на 4: И святых триех отроков на 4: И праотцев на 6.

Канон воскресен. Глас 2.

Песнь 1.

Ирмос: Во глубине постла иногда, фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему.

Мирский князь Блаже, емуже написахомся, заповеди Твоея не послушавше, Крестом Твоим осудися: приразися бо Ти яко смертну: отпаде же власти Твоея державою, и немощный обличися.

Избавитель рода человеческаго, и нетленному животу Начальник в мир пришел еси: Воскресением бо Твоим раздрал еси смертныя пелены, еже славословим вси: славно бо прославися.

Богородичен: Превышши явилася еси Чистая Приснодево, всякия невидимыя же и видимыя твари: Зиждителя бо родила еси, яко благоволи воплотитися во утробе Твоей, Егоже со дерзновением моли, спасти души наша.

Канон святых триех отроков, [егоже краестрочие: Три отроки пою, и Даниила великаго.]
Творение Феофаново. Глас 8.

Песнь 1.

Ирмос: Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, Израильтянин вопияше: избавителю и Богу нашему поим.

Безначальное Слово из Отца, прежде всех веков рожденно Боголепно, в пещи юношам образно видено бывше прославим.

Глаголы мучителя злочестиваго, благороднии отроцы оплевавше терпеливно, снедьми беззаконных осквернитися халдейски не восхотеша.

Питастеся убо словом душевне, снедьми же саморасленными плотски, паче питающихся дебелыми снедьми, царю краснейши лицы явистеся.

Богородичен: Яд змиин в слухи горько излиявшийся Евины, яже из Давида возрастшая Отроковице исцеляеши, Избавителя рождши.

Канон святых праотцев, [егоже краестрочие: Отцем хвалу в лепоту ныне приношаю.]
Творение Иосифово. Глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Христос раждается, славите: Христос с Небес, срящите: Христос на земли, возноситеся. пойте Господеви вся земля, и веселием воспойте, людие, яко прославися.

Отцем пение принесем, прежде закона и в законе возсиявшим, и из Девы возсиявшему Господу и Владыце волею правою угодившим, и незаходимаго просвещения ныне наслаждающимся.

Адама перваго почтим, рукою почтеннаго Зиждителя, и всех нас праотца уже бывшаго, и в скиниях небесных со всеми избранными почивающа.

Авеля дары принесшаго душею благороднейшею, прият всех Бог и Господь: сего же паки скверноубийственною рукою умерщвлена, принесе к свету, яко Божественна мученика.

Богородичен: Речение Божественных услышим вопиющих Христово явление: се бо в вертепе раждается из Отроковицы неискусомужныя, Егоже страшное рождество провозвещает звездословцем звезда явльшаяся.

Катавасиа: Христос раждается:

Песнь 3.

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая церковь, пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Тварь в страсти Твоей изменяшеся, зрящи Тя в нищетне образе от беззаконных поругаема, основавшаго вся Божественным мановением.

От персти по образу мя рукою Твоею создал еси: и сокрушенна паки в персть смертную за грех, Христе сошед во ад, совоскресил еси.

Богородичен: Чини удивишася ангельстии Пречистая, и человеческая устрашишася сердца о Рождестве Твоем: темже Тя Богородицу верою чтим.

Ин.

Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Разум стяжавше богонаученный, Владыко, отроцы Давидовы, законы отеческия богомудренно соблюдоша.

Огнь не опали чистейшая телеса благочестивых, постом бо душепитательным напаяхуся.

Хвалу всемирную и многопетую поют отроцы трие, посреде пещи чудно орошаеми.

Богородичен: Да рождество, Владыко, из девствующаго телесе покажеши нам, спасаеши в пещи девствующая телеса.

Ин.

Ирмос: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну, и в последняя от Девы воплощенному безсеменно Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, Свят еси, Господи.

Поется в мире Сифово к Зиждителю разжжение: ибо в непорочнем жительстве и душевней любви, Тому истинно угоди: ныне во стране живых вопиет: Свят еси, Господи.

Усты и языком и сердцем Енос чудный, призвати богомудренно Владыку всех и Бога, надеяшеся в Дусе: и благоугодно пожив на земли, славу восприят.

Священнословии священными Еноха ублажим, благоугодив бо Господу преставился в славе, явився лучши смерти, якоже писася: имже Божий быв раб искреннейший.

Богородичен: Ныне чаяние языков от Девы предгрядет, и Вифлеем заключенный отверзает светло Едема, Слово воплощаемое приемля, и в яслех плотию возлегшаго.

Катавасиа: Прежде век:

Ипакои, глас 2:

В росу детем огнь прелагашеся, плач в радость женам пременяшеся, ангел бо во обоих служаше чудесех: овым убо во упокоение претворивый пещь, сим же воскресение возвестивый тридневное, начальниче жизни нашея, Господи, слава Тебе. [Единожды.]

Песнь 4.

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но Сам Господи {Господь} воплощься, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей Господи.

Предстоиши судищу яко судимь, Боже мой, не вопия Владыко, суд износя языком: имже страстию Твоею Христе вселенней соделал еси спасение.

Страстию Твоею Христе, врагу оскудеша оружия, противным же еже во ад схождением Твоим, грады разрушишася, и мучителева дерзость низложена бысть.

Богородичен: Тя пристанище спасения, и стену недвижиму, Богородице Владычице, вси вернии свемы: Ты бо молитвами Твоими избавляеши от бед души наша.

Ин.

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.

Даниил мудрейший, божественне умом просвещаемь, сония разреши самодержцев, Божественною благодатию.

Облистает чудесы еже в пещи отроков страдание, мучителя бо уловиша к познанию Твоему, Всесильне.

Согласия органы, и мусикии песни всесличныя, доблественных не привлекоша, и златому образу не подклониша.

Богородичен: Песньми, Всепетая, иже в Вавилоне дети почитают Сына Твоего Пребожественнаго, Егоже в пещи познаша.

Ин.

Ирмос: Жезл из корене Иессеова, и цвет от него, Христе, от Девы прозябл еси, из горы хвальный приосененныя чащи, пришел еси воплощься, от неискусомужныя невещественный и Боже: слава силе Твоей, Господи.

Хвалу принесем Богу, чтуще песньми Ноя, воистинну суща праведнаго: во всех бо заповедех Божественных украшаемь явися, Христу благоугодив. Емуже песнопоем вернии: слава силе Твоей, Господи.

Видев твое Бог благородное нрава, и простое, и по всему Ноя совершенна, втораго мира яве началовожда тя показует, спасшаго Тому всякаго рода, от потопа чувственнаго семя, якоже Сам повеле.

Ноя сохраньшаго Божий закон невредимь, и обретшася тогда праведна в роде своем, и древяным спасша древле ковчегом безсловесных роды, повелением Вседетельным, песньми благочестно ублажим.

Вино умиления нам точит чтущим тя, Ное блаженне, память твоя, веселящее и души и сердца всегда, чисте блажащих нравы твоя честныя, и жительство божественное.

Богородичен: Ныне избавление наше в яслех возлегает, и пеленами повивается якоже Младенец, и волсви восточнии царие приходят, сего яко Бога и Царя рождшагося от Чистыя, видети и поклонитися с дары верно.

Катавасиа: Жезл из корене:

Песнь 5.

Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси Христе Боже: Тобою бо Владыко, к Светоначальнику Отцу Твоему, от нощи неведения, приведение имамы.

Яко кедры Христе, языков шатание сокрушил еси волею Владыко: яко изволил еси на кипарисе, и на певке, и кедре, плотию совозвышаемь.

В рове Христе преисподнем положиша Тя бездыханна мертва: но Твоею язвою забвенныя мертвыя, иже во гробех спящия, уязвен с Собою воскресил еси.

Богородичен: Моли Сына Твоего и Господа, Дево Чистая, на Тя уповающим мир даровати, плененным избавление, от сопротивных настояний.

Ин.

Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? Но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Научившеся закону, Спасе, не отвергошася Твои угодницы, Даниил великий с треми юношами богомудрыми: но крепость приемше от Тебе Благодетеля, мучителей мужески победиша.

Мысленно научашеся Даниил, Человеколюбче, Твоим тайнам: на облаце бо яко Сына Тя Человеча грядуща, языков всех яко Судию и Царя, зряше ума чистотою.

Украсися, о дети, паче камене сапфира ваше совокупление, яко заря златая благочестия ревностию распальшеся, ходяще радостно в пещи, и собирающе ликование всемирное.

Богородичен: Даниил тя, Дево, гору прописа яве божественный, трие же отроцы видевше пламень орошающь, Твое Божественное Рождество песнопесненно восхваляют, яко Спаса и Зиждителя, и Господа.

Ин.

Ирмос: Бог сый мира, Отец щедрот, великаго совета Твоего Ангела, мир подавающа послал еси нам: тем Богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Хвалами божественными да почтится Сим, отеческое благословение приплодив: и пред Богом благоугоден явлься к праотеческим ликом причтеся, и во стране живых радостно почивает.

Видети сподобися яко друг Божий, Авраам день Зиждителя своего, и исполнь бывает радости духовныя: сего убо ума правостию чтуще ублажим вси, яко Христова божественна праотца.

Видел еси якоже есть мощно человеку видети Троицу, и Тую угостил еси яко друг присный, преблаженне Аврааме: темже мзду приял еси страннаго гощения, еже быти тебе безчисленных языков отцу верою.

Богородичен: Полный истощавается плотию нас ради, и начало Безначальный приемлет: обнищавает же богатый, и Слово сый Бог, во яслех безсловесных возлежит яко Младенец, воззвание всех сущих от века соделовая.

Катавасиа: Бог сый мира:

Песнь 6.

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли Боже мя возведи.

Яко злодей Праведник осудися и со беззаконными на Древе пригвоздися, повинным оставление Своею даруя кровию.

Единем убо человеком, первым Адамом древле в мир вниде смерть, и единем воскресение Сыном Божиим явися.

Богородичен: Неискусомужно Дево родила еси, и вечнуеши Дева, являющи истиннаго Божества, Сына и Бога Твоего образы.

Ин.

Ирмос: Бездна грехов, и прегрешений буря мя смущает, и во глубину нужднаго реет мя отчаяния: но Твою крепкую руку мне простри яко Петрови, о Управителю! И спаси.

Обладавше душевными страстьми силою слова, страны язык халдейских властели бысте: весть бо добродетель честь даровати стяжавшим ю, о Давидовы мудрии внуцы!

В мертвость Даниил живоносную одеявся древле, яко Бога халдеем злочестивно мнимаго, убивает снедию змия злейшаго: священники же злочестивыя мудре убил есть.

Богородичен: Милостива ми Судию Сына Твоего, Богородице Дево, Твоими молитвами быти в день суда, избавителя же лютых, Мати умоли: на Тя бо едину надежду мою возлагаю.

Ин.

Ирмос: Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият: в Деву же всельшееся Слово, и плоть приемшее, пройде сохраньшее нетленну, егоже бо не пострада истления, рождшую сохрани неврежденну.

Образ Христовы страсти был еси яве, Исааче преблаженне, возводимь отчим благопокорением еже закалатися. Сего ради ублажился еси, и раб Божий воистинну явился еси ближний, со всеми праведными вселяяся.

Явися Иаков угодник вернейший всех Бога: темже и брася со ангелом, ум зря Бога наречеся, и спя Божественную лествицу виде, на нейже Бог утверждашеся, плотию обложивыйся за благостыню.

Любя Иосиф ко отцу благопокорение, в ров ввержен, продадеся во образ закланнаго, и в рове положеннаго Христа: пшеницодавец же Египта бысть, целомудр быв и праведен, царь же страстей истиннейший.

Богородичен: Младо на земли Отроча познавается, сый со Отцем присно и Духом, пеленами же повивается, Иже землю повиваяй мглою яве, и в яслех безсловесных возлежит. Сего ныне предпразднуим радующеся безсеменное рождество.

Катавасиа: Из утробы Иону:

Кондак, глас 6:

Рукописаннаго образа не почетше, но неописанным Существом защитившеся, треблаженнии, в подвизе огня прославистеся: среде же пламене нестерпимаго стояще, Бога призвасте: ускори, о Щедрый! и потщися яко милостив в помощь нашу, яко можеши хотяй.

Икос: Простри Твою руку, еюже древле прияша искушение египтяне борющии, и еврее боримии. Не остави нас, да не пожрет нас смерть жаждущая нас, и сатана ненавидяй нас: но приближися нам, и пощади души наша, якоже пощадил еси иногда отроки Твоя сущия в Вавилоне, непрестанно славящия Тя, и вверженныя Тебе ради в пещь, и от сея вопиющия Ти: ускори Щедрый, и потщися яко милостив на помощь нашу яко можеши хотяй.

Песнь 7.

Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре богочестивым отроком росу духовную, сый благословен, и препрославлен.

Не терпел еси Владыко, за благоутробие смертию человека зрети мучима, но пришел и спасл еси Твоею кровию, Человек быв: сый благословен, и препрославлен Бог отец наших.

Видевше Тя Христе, оболчена во одежду отмщения, ужасошася вратницы адовы: безумнаго бо мучителя раба, Владыко, пришел еси убити: сый благословен и препрославен Бог отец наших.

Богородичен: Святых святейшую Тя разумеем, яко едину рождшую Бога непременнаго, Дево Нескверная, Мати Безневестная: всем бо верным источила еси нетление, Божественным Рождеством Твоим.

Ин.

Ирмос: Отроцы благочестивии в Вавилоне образу златому не поклонишася, но посреде пещи огненныя орошаеми, песнь воспеваху глаголюще: превозносимый отцев и нас, Боже, благословен еси.

Глас боголюбезен пояшеся из среды огня Вседержителю: Азариа бо божественный лик составив, песнь воспевая глаголаше: благословен Бог отец наших.

Цевница юношей богословствует всех Бога и Вседержителя, тем в пещи ясно явльшагося, и песнь воспеваху глаголюще: благословен Бог отец наших.

Три в пещь вверженныя видев царь, яко узре четвертаго вид, Сына пронарече Божия, и всем возопи: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Имея просвещен Божественною зарею ум, Данииле богоблаженне, Девы Рождество яве предвидел еси, таинственными образы образуемо: благословен, вопия, Бог отец наших.

Ин.

Ирмос: Отроцы благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшеся, но посреди пламене стояще пояху: отцев Боже, благословен еси.

Да воспоется Ананиа, Азариа, Мисаил с Даниилом, пещь угасивше огненную, и львов обуздавше стремления, и Христу согласно поюще: отцев Боже, благословен еси.

Законно пострадав в напастех, и неослабных скорбех, угодник наречеся Иов Божий, всеистиннейший, кроток, незлобив, прав, совершен, непорочен, вопия: отцев Боже, благословен еси.

Верою Моисеа, Аарона же, и Ора почтим, восхваляюще Иисуса, и Левию священнейшаго, Гедеона же и Сампсона, и взываем: отцев Боже, благословен еси.

Богородичен: Се якоже прорече пророк, во чреве зача Неискусобрачная Бога, и родити яве идет в вертепе Вифлеемле. Емуже вси поем: отцев Боже, благословен еси.

Катавасиа: Отроцы благочестию:

Песнь 8.

Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Кровию Твоею Христе, очервлено плоти Твоея зряще одеяние трепетом ужасахуся многому Твоему долготерпению, ангельстии чини, зовуще: благословите вся дела Господня Господа.

Ты мое смертное одеял еси Щедре, в безсмертие востанием Твоим. Темже веселящеся благодарственно воспевают Тя избраннии людие Христе, зовуще Тебе: пожерта бысть воистинну смерть победою.

Богородичен: Ты Иже Отцу неразлучнаго, во утробе Богомужно поживша безсеменно зачала еси, и неизреченно родила еси Богородительнице Пречистая: темже Тя спасение всех нас свемы.

Ин.

Ирмос: Седмерицею пещь, халдейский мучитель, Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Авраамово благородие сохранити тщащеся, свойственное к нему стяжасте основание веры, и надежды преподобнии, терпение и напастем пождание, вопиюще: благословите священницы Владыку, людие превозносите Его во веки.

Яко светила просиявше, и землю онебесивше, и благочестия просвещением осиявшеся, всемирное составльше ликостояние, поют от напастей спасшему Владыце: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Юношески погасивше распалимую пещь, и львов челюсти заграждше, Давидовы внуцы ныне радующеся поют Тя благодетеля Царя всех: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Богородичен: Тайнонаучает, Пречистая, Даниил мудрейший, и предживописуют отроцы трие Рождество Твое богомудреннии, образы зряще из утробы Твоея прошедшаго несказанно. Егоже дети благословят, священницы воспевают, людие превозносят во вся веки.

Ин.

Ирмос: Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ: не бо яже прият палит юныя, яко ниже огнь Божества Девы, в нюже вниде утробу. Тем воспевающе воспоем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Днесь сущих от века божественную память совершаем честных отец, Адама, Авеля же, Сифа, и Ноа, и Еноса, и Еноха и Авраама, Мелхиседека, и Иова, Исаака, и вернаго Иакова. да благословит тварь, вопиющи, Господа, и превозносит во вся веки.

Полк богокрасный божественных отец да восхвалим, Варака, и Нафана, и Елеазара, Иосию, и Давида, Иеффая, Самуила же, предняя зряща честне, и взывающа: да благословит тварь вся Господа, и превозносит Его во веки.

Похвалу песнопесненно да принесем Божиим пророком, восхваляюще Иосию, и Михеа, Софониа, и Аввакума: Захарию, и Иону: Аггеа же и Аммоса, и со Авдием Малахиа, и Наума: Исаию, и Иеремию и Иезекииля: купно Даниила, Илию и Елиссеа.

Глаголы тройческими Всесвятую воспоим, вернии, Троицу, Отца Безначальнаго, Сына же, и праваго Духа Святаго, Единицу триипостасную, Юже всякое дыхание славит, зовуще: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Богородичен: Явился еси от девственных, Христе, кровей воплощаемь неизреченным словом, и яко Младенец совершен в вертепе, премножеством благоутробия, Иисусе, раждаяся, звезда же Тя издалеча возвести звездословцем, пойте верою зовущим, и превозносите Христа во веки.

Катавасиа: Чуда преестественнаго:

Песнь 9.

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощься от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем.

Яко в раи насаждено на лобнем Спасе, требогатое древо Твоего пречистаго Креста, кровию и водою Божественною, яко от источника Божественнаго, ребра Твоего Христе, напояемо, живот нам прозябло есть.

Низложил еси сильныя, распныйся Всесильне, и еже низу лежащее во адове твердыни, естество человеческое вознес, на Отчем посадил еси престоле. С Нимже Тебе грядущу покланяющеся, величаем.

Троичен: Единицу тричисленную, Троицу Единосущную православно поюще вернии, славим: непресекомо Пребожественное Естество, трисветлую, невечернюю зарю, едину нетленную нам свет возсиявшую.

Ин:

Ирмос: Воистинну Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.

Достигосте кончину желаемую, и желаний крайнейшему предстоите в небесных чертозех, отроцы всебогатии.

Радующеся рукоятие еже от слез, добраго вашего земледелания приясте, нетления клас плодоносивше.

Возсия светлость ныне вам достойно, и веселие сердца процвете: отонудуже бо отбеже печаль, вселистеся.

Богородичен: Пажить смертную уставила еси, Дево, Жизнодавца рождши и Господа, животворящаго верою величающия Тя.

Ин.

Ирмос: Таинство странное вижу и преславное: небо, вертеп, престол херувимский, Деву: ясли, вместилище: в нихже возлеже невместимый Христос Бог, Егоже воспевающе величаем.

Крепостию Твоею древле силы сотвориша дщери Господи, Анна, и Иудифь, и Девора, Олда, Иаиль же, Есфирь, Сарра, Мариам же Моисеева, Рахиль и Ревекка, и Руфь, велемудрыя.

Яко угасившия отроки святыя пещь священно почтим, купно с Даниилом пророком, и всеми праведными яве, прежде закона облиставшими добре, и в законе Владыце угодившими.

Премудрии божественнии пророцы бывше Авраамовы внуцы, еже от Авраама и Иуды рождшееся Слово Божие провозвестиша Духом. Тех мольбами, Иисусе, вся ущедри.

Освятися вся тварь памятию вашею, и торжествующи зовет рабски вопиющи: мольбу Господу присно принесите, блаженнии, улучити вечных благ благохвалящим вас.

Богородичен: Облекийся в мя от Девы предгрядет, и в вертепе раждается Слово Отчее неслитно. Ликуй тварь гласы благодарственными величающи Того еже за милосердие всесвятое снизшествие.

Катавасиа: Таинство странное:

Светилен воскресен.

Живот и Путь, Христос воста из мертвых, Клеопе и Луце спутешествова, имаже и познася во Еммаусе, преломляя хлеб: еюже души и сердца горяща бяху, егда тема глаголаше на пути, и писания сказоваше, яже претерпе. С нимаже, воста, зовем, явися же и Петрови.

Слава, праотцев:
Подобен: Ж
ены услышите:

Адама восхвалим, Авеля, Сифа, и Еноса: Еноха, и Ноя: Авраама, Исаака и Иакова: Моисеа, Иова, и Аарона: Елеазара, и Иисуса: Варака, Сампсона, и Иеффая: Давида, и Соломона.

И ныне: Солнце великое, Создатель от неискусомужныя Девы, яже от Адама просветити в Вифлеем тщится. Темже возвещает чудо праотец всесветлейшая память.

На хвалитех стихиры воскресны, на 4, глас 2:

Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.

Всякое дыхание и вся тварь, Тя славит Господи, яко Крестом смерть упразднил еси, да покажеши людем, еже из мертвых Твое Воскресение, яко един Человеколюбец.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.

Да рекут иудее, како воини погубиша стрегущии Царя? почто бо камень не сохрани Камене жизни? Или Погребеннаго да дадят, или Воскресшему да поклонятся, глаголюще с нами: слава множеству щедрот Твоих, Спасе наш, слава Тебе.

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

Радуйтеся людие и веселитеся, ангел седяй на камени гробнем, той нам благовести, рек: Христос воскресе из мертвых, Спас мира, и исполни всяческая благоухания: радуйтеся людие и веселитеся.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.

Ангел убо еже радуйся, прежде Твоего зачатия Господи, Благодатней принесе: ангел же камень славнаго Твоего гроба в Твое Воскресение отвали: ов убо в печали место, веселия образы возвещая: сей же в смерти место, Владыку Жизнодавца проповедуя нам, темже вопием Ти: Благодетелю всех, Господи слава Тебе.

И святых праотцев, 4. Глас 2.
Подобен: Д
оме Евфрафов:

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.

Вси честных ныне праотец память совершаем, поюще богоугодное сих житие егоже ради возвеличишася.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.

Вси честных ныне праотец:

Стих: Благословен еси, Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки.

Угасиша силу отроцы огненную, ликующе посреде пещи, и поюще Бога всесильнаго.

Стих: Яко праведен еси о всех, яже сотворил еси нам.

В рове заключен, зверем сообитатель, Даниил пророк, непричастен сих показася озлобления.

Слава, глас 7.

[Германово:] Приидите вси верно торжествуим, прежде закона отец, Авраама и сущих с ним, летнюю память, Иудово племя достойно почтим, иже в Вавилоне отроки угасившия пещный пламень, яко Троицы образ, с Даниилом восхвалим, пророческая проречения известно держаще, со Исаием велегласно возопиим: се Дева во чреве приимет, и родит Сына Еммануила, Иже есть с нами Бог.

И ныне: Преблагословенна еси, Богородице Дево:

Славословие великое. ектении, и отпуст.

И стихира евангельская, глас 5.

О премудрых судеб Твоих Христе! Како Петру убо плащаницами единеми дал еси разумети Твое Воскресение? Луце же и Клеопе спутьшествуя беседовал еси, и беседуяй не абие Себе являеши: темже и поносим бываеши, яко един пришельствуяй во Иерусалим, и не причащаяйся в конец совета их: но Иже вся к создания пользе строя, и яже о Тебе пророчествия открыл еси, и внегда благословити хлеб познался еси им, ихже и прежде того сердца к познанию Твоему распаластася: иже и учеником собранным уже ясно проповедаста Твое Воскресение, имже помилуй нас.

Час 1. И конечный отпуст.

ВечерняУтреняЛитургия