Неделя 1-я Великого поста — Торжества Православия


ГлавнаяТриодьНеделя 1-я Великого поста

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя первая святаго поста, в нюже Православие воспоминается


На Литургии,

Блаженны гласа, на 6: и от канона дне, песнь 6, на 4.

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Снедию изведе из рая враг Адама: Крестом же разбойника введе Христос вонь, помяни мя, зовуща, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Покланяюся страстем Твоим, славословлю и Воскресение со Адамом и разбойником, со гласом светлым вопию Ти: помяни мя Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Распялся еси Безгрешне, и во гробе положился еси волею: но воскресл еси яко Бог, совоздвигнувый Себе Адама, помяни мя, зовуща, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Храм Твой телесный тридневным воскресивый погребением, со Адамом, и иже от Адама, воскресил еси Христе Боже: помяни нас зовущих, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Мироносицы приидоша плачуща, на гроб Твой Христе Боже, зело рано: и в белых ризах обретоша ангела седяща, что ищете? зовуща. Воскресе Христос, не рыдайте прочее.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Апостоли Твои Господи на гору, аможе повелел еси им, пришедше Спасе, и Тя видевше поклонишася ихже и послал еси во языки учити и крестити я.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще Мене ради.

Пишется и почитается верно покланяемый образ Владыки, и приемлет паки Церковь дерзновение, благочестно Спаса прославляющи.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Обнажается сетования, и тьмы ересей Христова Церковь, и носит ризу веселия, и Божественною и светоносною покрывается благодатию.

Слава: Благославия древняго осияния получи православных собор, Феодоры мановением царицы, и ея сына благочестиваго Михаила самодержца.

И ныне, Богородичен: Древле свидения повелевый быти скинии: яко в скинии словесней, в Тебе живет Един Препрославленный, прославляяй храм Твой Дево чудесы.

Прокимен, глас 4. Песнь отцев: Благословен еси Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Стих: Яко праведен еси о всех, яже сотворил еси нам.

Апостол к Евреем, зачало 329 от полу. [Евр. 11, 24—26, 32 — 12, 2.]

Братие, верою Моисей велик быв, отвержеся нарицатися сын дщере фараоновы:

Братья, верою Моисей, придя в возраст, отказался называться сыном дочери фараоновой,

паче же изволи страдати с людьми Божиими, нежели имети временную греха сладость:

и лучше захотел страдать с народом Божиим, нежели иметь временное греховное наслаждение,

большее богатство вменив Eгипетских сокровищ, поношение Христово: взираше бо на мздовоздаяние.

и поношение Христово почел большим для себя богатством, нежели Египетские сокровища; ибо он взирал на воздаяние.

И что eще глаголю? Не достанет бо ми повествующу лета, о Гедеоне, Вараце же и Сампсоне, и Иеффаи: о Давиде же, и Самуиле, и о [других] пророцех:

И что еще скажу? Недостанет мне времени, чтобы повествовать о Гедеоне, о Вараке, о Самсоне и Иеффае, о Давиде, Самуиле и (других) пророках,

иже верою победиша царствия, содеяша правду, получиша обетования, заградиша уста львов:

которые верою побеждали царства, творили правду, получали обетования, заграждали уста львов,

угасиша силу oгненную, избегоша oстрея меча, возмогоша от немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чужих.

угашали силу огня, избегали острия меча, укреплялись от немощи, были крепки на войне, прогоняли полки чужих;

Прияша жeны от воскресения мертвыя своя: инии же избиени быша, не приемше избавления, да лучшее воскресение улучат:

жены получали умерших своих воскресшими; иные же замучены были, не приняв освобождения, дабы получить лучшее воскресение;

друзии же руганием и ранами искушение прияша, eще же и уз и темниц.

другие испытали поругания и побои, а также узы и темницу,

Камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, проидоша в милотех, и в козиях кожах, лишени, скорбяще, озлоблени:

были побиваемы камнями, перепиливаемы, подвергаемы пытке, умирали от меча, скитались в милотях и козьих кожах, терпя недостатки, скорби, озлобления;

ихже не бе достоин [весь] мир, в пустынях скитающеся, и в горах, и в вертепах, и в пропастех земных.

те, которых весь мир не был достоин, скитались по пустыням и горам, по пещерам и ущельям земли.

И сии вси послушествовани бывше верою, не прияша обетования:

И все сии, свидетельствованные в вере, не получили обещанного,

Богу лучшее что о нас предзревшу, да не без нас совершенство приимут.

потому что Бог предусмотрел о нас нечто лучшее, дабы они не без нас достигли совершенства.

Темже убо и мы, толик имуще облежащ нас облак свидетелей, гордость всяку {бремя всяко} отложше, и удобь обстоятелный грех, терпением да течем на предлежащий нам подвиг:

Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще,

взирающе на начальника веры, и совершителя Иисуса.

взирая на начальника и совершителя веры Иисуса.

Аллилуиа, глас 8: Моисей и Аарон во иереех Его, и Самуил в призывающих имя Его. Стих: Призываху Господа, и Той послушаше их.

Евангелие от Иоанна, зачало 5. [Ин. 1, 43—51.]

Во время оно, восхоте Иисус изыти в Галилею, и обрете Филиппа, и глагола eму: гряди по Мне.

На другой день Иисус восхотел идти в Галилею, и находит Филиппа и говорит ему: иди за Мною.

Бе же Филипп от Вифсаиды, от града Андреова и Петрова.

Филипп же был из Вифсаиды, из одного города с Андреем и Петром.

Обрете Филипп Нафанаила, и глагола eму: Eгоже писа Моисей в законе, и пророцы, обретохом Иисуса сына Иосифова, Иже от Назарета.

Филипп находит Нафанаила и говорит ему: мы нашли Того, о Котором писали Моисей в законе и пророки, Иисуса, сына Иосифова, из Назарета.

И глагола eму Нафанаил: от Назарета может ли что добро быти? Глагола eму Филипп: прииди и виждь.

Но Нафанаил сказал ему: из Назарета может ли быть что доброе? Филипп говорит ему: пойди и посмотри.

Виде же Иисус Нафанаила грядуща к Себе, и глагола о нем: се воистинну Израильтянин, в немже льсти несть.

Иисус, увидев идущего к Нему Нафанаила, говорит о нем: вот подлинно Израильтянин, в котором нет лукавства.

Глагола Eму Нафанаил: како мя знаеши? Отвеща Иисус, и рече eму: прежде даже не возгласи тебе Филипп, суща под смоковницею видех тя.

Нафанаил говорит Ему: почему Ты знаешь меня? Иисус сказал ему в ответ: прежде нежели позвал тебя Филипп, когда ты был под смоковницею, Я видел тебя.

Отвеща Нафанаил и глагола Eму: Равви, Ты eси Сын Божий, Ты eси Царь Израилев.

Нафанаил отвечал Ему: Равви! Ты Сын Божий, Ты Царь Израилев.

Отвеща Иисус, и рече eму: зане рех ти, яко видех тя под смоковницею, веруеши: больша сих узриши.

Иисус сказал ему в ответ: ты веришь, потому что Я тебе сказал: Я видел тебя под смоковницею; увидишь больше сего.

И глагола eму: аминь аминь глаголю вам, отселе узрите небо отверсто, и Ангелы Божия восходяща, и нисходяща над Сына Человеческаго.

И говорит ему: истинно, истинно говорю вам: отныне будете видеть небо отверстым и Ангелов Божиих восходящих и нисходящих к Сыну Человеческому.

Причастен: Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. Другий: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.

На трапезе же ядим варение со елеем, а не рыбы. Аще же прилучится, пием вино, уставленное в славу Божию, по две чаши: Такожде и в вечер по две.

ВечерняУтреняЛитургия