На правах рекламы:

вулкан победа казино мобильная версия

   

Неделя 4-я Великого поста


ГлавнаяТриодьНеделя 4-я Великого поста

В этот день...ВечерняУтреняЛитургия

Неделя четвертая святых постов, память прп. Иоанна Лествичника


На Утрени,

по обычном последовании каноны: воскресный с Богородичным, на 6: и настоящий Триоди, на 4: и святаго на 4. Канон трипеснца, глас 5.

Песнь 1.

Ирмос: Cпасителю Богу:

Уподобихся Христе в руце разбойников впадшему, и биеньми еле живу от сих оставленному Спасе: и аз сице уязвлен есмь грехи моими.

Не презри мене недугующа люто, вопияше Спасе рыдая, на разбойники богатство изнуривый Твое. И аз сице молюся: ущедри и спаси мя.

Уврачевавый мя убиен имуща ум грехи в язвах, от разбойников неправедных и лукавых помышлений, Христе Спасе, спаси мя яко многомилостивый.

Богородичен: Пречистая Мати Христова, воплощшагося из Тебе, и от недр Родителя не отлучшася Бога, непрестанно моли, от всякаго обстояния спасти, яже созда.

Иный канон преподобнаго, глас 8.

Ирмос: Воду прошед яко сушу:

Во свет невещественный и умный, от печали вещественных востек Иоанне преподобне, молитвами твоими ко Господу просвети мя.

Яко воздержания сладость ссав, отринул еси горесть сластей: темже паче меда и сота услаждаеши отче, чувства наша.

Возшед на высоту добродетелей, доле плежущия поплевав сласти, сладость явился еси спасения, преподобне отче, стаду твоему.

Богородичен: Премудрость и Слово Отчее несказанно рождшая, души моея лютую уврачуй язву, и сердца болезнь укроти.

Катавасиа: Отверзу уста моя:

Песнь 3.

Ирмос: Утверди ны Боже:

Путем жития Христе, люте путешествуя, уязвлен есмь от разбойник в страстех: но возстави мя молюся.

Разбиша ум мой разбойницы, и оставиша мя в язвах еле жива прегрешений моих: но исцели мя Господи.

Обнажиша мя Спасе Христе, заповедей Твоих страсти, и сластьми уязвихся: но излей на мя милость.

Богородичен: Моли непрестанно Чистая, Прошедшаго из чресл Твоих, избавитися лести диаволи, поющим Тя Матерь Божию.

Иный.

Ирмос: Ты еси утверждение:

Попалил еси углем обучения преславно страстей терние, и согреваеши монашествующих состояния.

Миро освящения от постнических преподобне аромат, весь сложился еси в воню благоухания Божия.

В законех обучения поучаяся, страсти потопил еси, якоже иныя ныне фараониты, течением слез твоих.

Богородичен: Устави мое непостоянное помышлений, Чистая, смущение, Мати Божия, к Сыну Твоему направляющи движение.

Седален, глас 5.
Подобен: С
транное:

Пречистый Крест Твой, Спасе наш, яко оружие спасения содержаще, тем Тебе вопием: спаси ны пострадавый волею о нас, всех Боже, яко многомилостивый.

Слава, преподобнаго, глас 4.
Подобен: В
ознесыйся:

Добродетельми к небеси возсиявый, водружен яве, возшел еси к Боговидения неизмеримой глубине благочестно: вся убо победив демонския козни, покрываеши же человеки от вреда сих, Иоанне, лествице добродетелей: и ныне молишися спастися рабом твоим.

И ныне, Богородичен. Подобен:

На престоле херувимском седяй, и в недрех Отчих водворяяйся, яко на престоле седит святем Своем Владычице, в недрех Твоих плотски: Бог бо воцаривыйся тако над всеми языки, и разумно ныне поем Ему: Егоже и Ты Чистая моли, спастися рабом Твоим.

Песнь 4.

Ирмос: Услышах Господи слух Твой:

Разбойницы окрадоша мое деяние Божественное, и оставиша мя язвами мучима.

Извлекоша мя Спасе заповедей Твоих, непостоянная помышления моя, отонудуже уязвлен есмь прегрешеньми.

Левит ранами уязвленна, яко виде мя, мимо иде, Спасе мой: но Ты мя спаси.

Богородичен: Господственно прославляем Тя Богородице Безневестная, и к Твоему пристанищу вернии прибегаем.

Иный.

Ирмос: Услышах Господи:

Яко цветник благовоннейший, и добродетелей рай одушевленный, воздержание процвел еси, имже вся напитал еси чтущия тя.

Законоположителя обучения, и монахов правило кротчайшее, яко Моисеа тя и Давида воистинну, стяжавше отче, ублажаем.

Насажден на водах воздержания, явился еси блаженне, розга отче благоцветущая, благочестия грозды произносящая.

Богородичен: Под летом бываема, от Отца безлетно возсиявша, Богомати нам родила еси: Егоже моли спасти поющия Тя.

Песнь 5.

Ирмос: Утреннююще вопием Ти:

Иисусе, посети раны души моея, якоже древле в руце впадшаго разбойничи, и уврачуй болезнь мою Христе, молюся.

Болезненно язвами изнемогох, Христе мой, прегрешений, и оттуду наг лежу добродетелей Божественных: молю, спаси мя.

Иерей якоже виде мя, и левит не возможе яве, мимоидоша бо мя: но Сам яко благоутробен, ныне спасение подал, и спасл еси.

Богородичен: Не презри Владыко окаяннаго мене, молюся, уязвленнаго умом болезненно от разбойник: но ущедри молитвами Спасе, Рождшия тя.

Иный.

Ирмос: Вскую мя отринул еси:

Погасив вся страсти, росою подвигов твоих отче блаженне, обильно возжег огнем любве и веры, воздержания светильник, и просвещение безстрастия, и дне сын был еси.

Веры грозд, Божественным земледелием твоим отче воспитал еси, и в точила вложил еси, и возделал еси труды обучения,и чашу исполнь духовную воздержания: веселиши сердца стада твоего.

Претерпев добре прилоги и язвы противных врагов, явился еси столп терпения, утверждая стадо твое палицею Божественною, на пажити воздержания, и на воде воспитовая блаженне.

Богородичен: Речем Твоих устен Всечистая последующе, Тя ублажаем: с Тобою бо воистинну величия сотворивый Господь возвеличи Тя, и истинную Божию Матерь, рождейся из чрева Твоего показа.

Песнь 6.

Ирмос: Обыде мя бездна:

Страстьми иждих житие Божественное Владыко, и всяко прегрешеньми люте уязвен, прибегох к Тебе: ущедри мя, молюся.

Расхитиша богатство мое, и якоже мертва мя оставиша разбойницы, страстьми ум мой уязвивше: но ущедрив спаси мя Господи.

Яко виде левит мою ран болезнь, язв не терпя, мимоиде мя: Сам же Человеколюбче, излиял ми еси богатую Твою милость.

Богородичен: Купину Тя неопалимую, и гору, и лествицу одушевленную, и дверь небесную, достойно славим, Марие преславная, православных похвало.

Иный.

Ирмос: Очисти мя Спасе:

Приял еси в души Божественное богатство Духа, непорочную молитву, чистоту, честность, бдение всегдашнее, воздержания труды, имиже дом познался еси Божий.

Вещества еже доле, премудре, претекл еси худость, невещественною же молитвою ум восперив, и вышняго упокоения явился еси наследник, совершенства ради жития.

Потами постническими углие стрел вражиих угасил еси воистинну, и огнь веры возсияв, попалил еси неверия, ересей шатания.

Богородичен: Возсия от Сиона вышняго благолепие, предложением плоти по соединению неизреченному, из Тебе Неискусобрачная обложенное, и мир просвети.

Кондак, глас 4.
Подобен: Я
вился еси днесь:

На высоте Господь воздержания истинна тя положи, якоже звезду нелестную, световодящую концы, наставниче Иоанне отче наш.

Икос: Дом Божий яко воистинну, самаго себе соделал еси отче, Божественными твоими добродетельми: яве украсив яко злато светлое, веру, надежду, и любовь истинную: Божественныя законы излагая, воздержанием обучився яко безплотный: разум, мужество, целомудрие стяжав, смирение, имже вознеслся еси. Темже и просветился еси молитвами непрестанными, и небесная приял еси селения, наставниче Иоанне отче наш.

Таже чтется синаксарии дневный.
Посем житие преподобнаго отца нашего Иоанна Лествичника, в мире скончавшагося. Стихи:

Иже плотию и живый, мертв сый Иоанн,

Вечно живет, и мертв явлься бездыханный:

Списание оставль лествицу восхождения,

Показует своего путь восхождения.

Иоанн умре в тридесятый день.

Иже шестинадесяти лет сый, и остроумный сый, принесе себе Богу жертву священнейшую, на Синайскую гору возшед. Таже по девятинадесятих летех востав приходит в безмолвия поприще от пяти знамении Кириака: во обитель Палестры достиг, на место глаголемое Фола, четыредесять лет пожив, присно разжигаемь любовию, и огнем Божественныя любве. Ядяше убо вся, яже непорочно пристояху заповеди, но умеренно зело, и в сем гордости рог сломляя всепремудро. Но источник слез его кий ум изрекл бы? Сна же причащашеся, елико ума существу бдением не вредитися. Течение же его молитва бяше присная, и к Богу любовь безмерная. Сими всеми богоугодно пожив исправленьми, и лествицу списавый, словеса учения изложив, и исполнен благости достойно упокоися в Господе, многа и иная списания оставив. Егоже молитвами Боже помилуй, и спаси нас.

Песнь 7.

Ирмос: Превозносимый отцев:

Разбойницы обпадоша на мя окаяннаго, и язвами оставиша мертва, якоже бездыханна мя, темже молюся Ти: Боже, посети мя.

Ум мой плениша помышления непостоянная, и уязвивше страстьми, мертва мя оставиша, множеством прегрешений, но Спасе, исцели мя.

Яко виде левит мя ранами боляща, не терпя язв неисцельнаго ради, мимоиде мя, Спасе мой: но Сам уврачуй мя.

Богородичен: Ты от Девы воплотивыйся, спасл мя еси, язвам моим возливая богатую милость, Христе щедрот Твоих: сего ради Тя славлю.

Иный.

Ирмос: От Иудеи дошедше:

На злаце вышняго царствия, стадо отче воспитал еси и жезлом догмат звери отгнав ересей, воспел еси: отец наших Боже благословен еси.

В горний вшел еси и невестнический чертог Царства Христова, одеждею облечен достойною звавшаго, в немже и возлегл еси, вопия: отец наших Боже благословен еси.

Невлажная грехми, река явился еси воздержания отче, помыслы потопляя, и скверну очищая, вопиющих верою: отец наших Боже благословен еси.

Богородичен: Из чрева Твоего пройде воплотивыйся Дево, всех Господь: темже Тя Богородицу мудрствующе православно, Сыну Твоему зовем: отец наших Боже благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: Тебе Вседетелю:

От разбойник помыслов моих Спасе, растлих житие мое согрешений язвами. Темже Божественнаго обнажихся образа, Тебе человеколюбиваго Бога: но ущедри мя.

Пришел еси на землю от вышних Спасе, ущедрив биеньми ураненнаго мя всего прегрешений язвами Щедре, и излиял еси на мя Христе, милость Твою.

Тело и душу Ты Владыко Спасе, избаву дал еси за мя, и спасл мя еси, мечем грехов уязвленаго, в неисцельных язвах, яко милостивый.

Богородичен: Тя паче ума Богомужным словом рождшую Господа и девствующую, вся дела Дево благословим и превозносим во вся веки.

Иный.

Ирмос: Царя Небеснаго:

Столп тя одушевленный яко воистинну, и образ воздержания отче стяжавше, вси твою память почитаем Иоанне.

Множество радуется монахов, и ликует преподобных собор и праведных: венец бо достойно с ними приял еси.

Украшен добродетельми, в невестник неизреченныя славы сошел еси, песнь воспевая Христу во веки.

Богородичен: Помощи яже от Тебе требующия не презри Дево, поющия и превозносящия Тя во веки.

Песнь 9.

Ирмос: Исаие ликуй:

Заповеди Твоя Владыко, не сохранив разумом моим, в страсти вшед сластей, обнажихся благодати, и язвами извержен наг. Темже молю Тя Спасе, спаси мя.

Ниже левит возможе отмыти струпы моя: но пришел еси ко мне Блаже сострадательно, и излиял еси милость Твоих щедрот Спасе на мя, яко всеизрядный врач исцеляя мя.

Яко сый благоутробен, ущедрив спасл еси Христе, язвами люте от разбойник Спасе убиена мя: душу же и тело Свое, яко динаря два дал еси избавление.

Богородичен: Паче ума рождество Твое Богомати, без мужа бо зачатие в Тебе, и девственно рождение бысть: ибо Бог есть рождейся, Егоже величающе, Тя Дево ублажаем.

Иный.

Ирмос: Чистую славно почтим:

Врач болящих в прегрешениих, от Бога блаженне, губитель же явился еси и прогонитель лукавых духов: темже тя ублажаем.

Землю, якоже тли жилище, оставил еси отче, и в земли вселился еси кротких, и с ними веселишися, Божественныя наслаждаяся сладости.

Днесь день празднственный, вся бо созывает монашествующих стада, в лик духовный, на трапезу и снедь нетленныя жизни.

Богородичен: В Тебе вселився Всенепорочная, прежде родоначальники злонравно прельстившаго человекоубийцу Низложивый, родися, и вся ны спасе.

Ексапостиларий воскресен, и преподобнаго.
Подобен: Ж
ены услышите:

Мира благострастия, якоже вреднаго уклонился еси, и безбрашием плоть увядив, обновил еси души крепость преподобне, и славою обогатился еси небесною преславне. Темже не престай моляся о нас Иоанне.

Богородичен: Господственно Богородицу Тя исповедуем Владычице, Тобою спасени: ибо Бога родила еси неизреченно, разоршаго Крестом смерть, к Себе же привлекшаго преподобных соборы: с нимиже Тя восхваляем Дево.

На хвалитех воскресны осмогласника, и анатолиевы.

Таже глаголем стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

И поем самогласен, глас 1: Приидите делаим в тайном винограде, плоды покаяния в нем творяще, не в брашнех и питиих труждающеся, но в молитвах и постех добродетели исправляюще: сими угождаемый Господь дела, динарь подает, имже души избавляет долга греховнаго, един Многомилостивый.

Слава, паки тойже. И ныне: Преблагословенна еси:

Славословие великое. И отпуст.

Слава, и ныне: стихира евангельская: и оглашение, и час 1-й, и прочее последование яко обычно.

В этот день...ВечерняУтреняЛитургия