Седмица ваий


ГлавнаяТриодьСедмица ваий

Во вторник утраВо вторник вечераВ среду утра

В среду ваий


Во вторник вечера,

обычное стихословие. На Господи воззвах, поставим стихов 6: и поем стихиры подобны господина Иосифа. Глас 2.
Подобен: Е
гда от Древа:

Всеми прилоги лукаваго, многострастное мое сердце изнемогшее, гробу сносится уныния люте, и яко каменем покрывается нечувствием Спасе: древом живоноснаго Твоего Креста, вся сущия во аде ожививый, возстави мя, оживи, яко да страхом Твое славлю Божество.

Богатство сластей тлетворных, лукаваго действом всегда возлюбих, суетно веселяся несмысленный: ума же презрех, яко Лазаря инаго, стеняща, алчуща Божественных брашен Слове, пламене будущаго избави мя Твоим благоутробием, яко да славлю Тя Человеколюбца.

Ина господина Феодора, глас 3.
Подобен: П
оставиша:

Днесь издше Лазарь, и рыдает сего Вифаниа, егоже Спасе наш воздвизаеши от мертвых и предуверяеши другом Твоим, Воскресения Твоего страшное, адово умерщвление, и Адамово оживление: сего ради поем Тя.

И Минеи 3. Слава, и ныне, Богородичен.

Прокимен, псалом 110, глас 4: Начало премудрости страх Господень. Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим.

Бытия чтение. [Глава 31, ст. 3 – 16.]

Рече Господь ко Иакову: возвратися в землю отца твоего, и в род твой, и буду с тобою. Послав же Иаков, призва Лию и Рахиль на поле, идеже бяху стада. И рече им: вижду аз лице отца вашего, яко несть ко мне, якоже вчера и третияго дне: Бог же отца моего бе со мною. И вы сами весте, яко всею силою моею работах отцу вашему. Отец же ваш обиде мя, и измени мзду мою десяти агнцев: но не даде ему Бог зла сотворити мне. Аще сице речет: пестрыя будет твоя мзда: и родятся вся овцы пестрыя. аще же речет: белыя будет твоя мзда: и родятся вся овцы белыя. И отъя Бог вся скоты отца вашего, и даде я мне. И бысть егда зачинаху овцы во чреве приемлюще: и видех очима моима во сне: и се козлы и овны восходяще бяху на овцы и козы, беловатыя и пестрыя, и пепеловидныя пестрыя. И рече ми ангел Божий во сне: Иакове. аз же рех, что есть, И рече: воззри очима твоима, и виждь козлы и овны восходящия на овцы и козы белыя, и пестрыя, и пепеловидныя пестрыя: видех бо, елика тебе Лаван творит. Аз есмь Бог явивыйся тебе на месте Божии, идеже помазал Ми еси тамо столп, и обетовал Ми еси тамо обет: ныне убо востани и изыди от земли сея, и иди в землю рождения твоего, и буду с тобою. И отвещавше Рахиль и Лиа, рекосте ему: еда есть нам еще часть или наследие в дому отца нашего? Не яко ли чуждыя вменихомся ему? продаде бо нас, и снеде снедию сребро наше. Все богатство и слава, юже отъя Бог от отца нашего, нам будет и чадом нашим: ныне убо елика тебе рече Бог, твори.

Прокимен, псалом 111, глас 4: Милостив, и щедр, и праведен: Стих: Блажен муж бояйся Господа.

Притчей чтение. [Глава 21, ст. 3 – 21.]

Сыне, творити праведная, и истинствовати, угодна Богу паче нежели жертв кровь. Велемудрый во укоризне дерзосерд: светило же нечестивых греси. Помышления тщаливаго во изобилии: и всяк нерадивый в лишении. Делаяй сокровища языком лживым, суетная гонит в сети смертныя. Всегубительство на нечестивыя устремляется: не хотят бо творити праведная. К стропотным стропотныя пути посылает Бог: чиста бо и права дела его. Лучше жити во угле непокровенном, нежели в повапленных с неправдою, и в храмине общей. Душа нечестиваго не помилуется ни от единаго от человеков. Тщету приемлющу невоздержному, коварнейший будет незлобивый: разумеваяй же мудрый приимет разум. Разумевает праведный сердца нечестивых, и уничтожает нечестивыя в злых. Иже затыкает ушеса своя, еже не послушати немощнаго, и той призовет, и не будет послушаяй его. Даяние тайно отвращает гневы, щадяй же даров воздвизает ярость крепкую. Веселие праведных творити суд: преподобный же нечист у злодеев. Муж заблуждаяй от пути правды, в сонмищи исполинов почиет. Муж скуден любит веселие, любяй же вино и елей не обогатится. отребие же праведнику беззаконник. Лучше жити в земли пусте, неже жити с женою сварливою, и язычною и гневливою. Сокровище вожделенно почиет во устех мудраго: безумнии же мужи пожирают е. Путь правды и милостыни обрящет живот и славу.

На стиховне самогласен дне, дважды. Глас 1:

В багряницу самодержства боготканную, и в червленицу нетления одеявшися, о душе моя, свое достоинство поругала еси, богатство и наслаждение, грех сотворивши, и презирающи своего сплеменника, якоже презре нищаго Лазаря богатый. Но да не со онем мучена будеши, обнищай духом, и обнищавшему тебе ради Господеви возопий: багряницею поругания прежде распятия оболкийся, и наг на Кресте распныйся мене ради, Твоего Царствия одеянием, от студа вечнаго Христе избави мя.

Мученичен: О добрыя купли вашея святии! Яко крови дасте, и небеса наследовасте: и временно искусившеся, вечно радуетеся. Воистинну добрая ваша купля: тленная бо оставльше, нетленная восприясте, и со ангелы ликующе, поете непрестанно Троицу Единосущную.

Слава, и ныне, Крестобогородичен:
Подобен: П
рехвальнии мученицы:

Меч пройде, о Сыне, Дева глаголаше, на Древе яко узре Христа висяща, Мое сердце, и терзает Владыко, якоже древле Симеон Мне предрече: но востани, и спрослави безсмертне, Матерь и Рабу Твою, молюся.

Во вторник утраВо вторник вечераВ среду утра